Reclames van online casino’s in Nederland

Sinds er veel goksites legaal zijn geworden in Nederland zijn er veel online spelers bij gekomen. Dat is voor de aanbieders natuurlijk fijn, maar het heeft ook voor een uitdaging gezorgd. Vandaag de dag zijn er namelijk veel legale casinoplatformen op het web die allemaal de meeste gokkers willen. Hierdoor proberen ze zoveel mogelijk Nederlanders aan te trekken, waarbij ze gebruik maken van diverse marketingmethodes. Wil je weten hoe Nederlandse casinosites reclames inzetten om nieuwe spelers aan te trekken en hun huidige gokkers te behouden? Lees snel verder!

Marketingstrategieën

Veel betrouwbare casinosites gebruik diverse marketingmethoden. Deze strategieën zorgen ervoor dat Nederlanders een account aanmaken op hun website. Hieronder noemen we drie manieren die hier aan bij dragen:

  • Partnerschappen: Online casino’s gaan bijvoorbeeld partnerschappen aan met beroemde Nederlanders om nieuwe gokkers aan te trekken. Inmiddels is dit niet meer toegestaan, maar net na de legalisering van gokken op het internet werd deze methode veel gebruikt.
  • Persoonlijk: Gokplatformen op het web gebruiken bovendien een persoonlijke benadering. Dit zorgt ervoor dat je een account aanmaakt, maar ook dat je op de casinosite blijft hangen.
  • Gamifaction: Daarnaast implementeren de online casino’s ook gamifaction op hun platformen. Deze elementen kunnen bestaan uit prestaties, beloningen, missies, et cetera en hebben als doel om de huidige gokkers betrokken te houden.

Bonusaanbiedingen

Daarnaast gebruiken vrijwel alle goksites bonussen om nieuwe spelers aan te trekken. Deze promoties moeten er ook voor zorgen dat hun huidige gokkers blijven hangen en niet op een andere site een account aanmaken. Er zijn tegenwoordig diverse bonusaanbiedingen die gokplatformen op het internet toepassen. De welkomstbonussen zijn bijvoorbeeld bedoeld voor nieuwe gokkers en bestaat vaak uit gratis spins op gokkasten of gratis geld waarmee je kunt inzetten op sportwedstrijden. Andere bonussen die je kunt gebruiken op casinosites zijn onder meer cashback, no deposit en high roller bonussen. Voordat je zo’n aanbieding accepteert, is het belangrijk om de voorwaarden door te nemen. Je kunt anders voor nare verrassingen komen te staan.

Sociale media

Alle Nederlandse gokplatformen op het internet zijn bovendien actief op sociale media. Ze willen hier een relatie opbouwen met hun spelers zodat ze terug blijven komen op de website. De casino’s doen dit door engagement te creëren op bijvoorbeeld Instagram en TikTok. Ook plaatsen ze vaak informatieve video’s en afbeeldingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan nieuwe bonussen. Het is goed om te weten dat de aanbieders van kansspelen zich aan meerdere regels moeten houden als het gaat om reclames op sociale media. Ze mogen bijvoorbeeld niet gericht zijn op mensen jonger dan 24 jaar oud en ook mogen ze geen BN’ers bevatten.

Conclusie

Hoewel de Nederlandse overheid bezig is om de mogelijkheden als het gaat om reclames voor casinoplatformen op het internet te verminderen, zijn er nog altijd veel opties. De goksites gebruiken vooral bonussen om nieuwe gokkers aan te trekken, denk hierbij aan free spins. Ook bouwen ze een relatie op met hun spelers op door middel van sociale media. Daarnaast implementeren de casinosites vaak gamifaction-elementen, dit maakt de spelervaring nog leuker en houdt de speler ook betrokken.