4 Tips voor het beginnen met Buitenreclame

Afbeelding
actueel

Uitgebreide kennis hebben over je doelgroep is vrijwel de eerste stap bij het ontwerp van een effectieve buitenreclamecampagne. 


Het ontwerpen van de marketingstrategie die zich met de beste effectiviteit richt op de doelgroep, bestaat meestal uit verschillende reclamemiddelen. Ondanks digitale reclame door veel ondernemers als belangrijkst wordt beschouwd, is buitenreclame nog steeds niet uit het straatbeeld verdwenen. Sterker nog, van de billboards tot bushokje advertenties, met buitenreclame kan je jouw boodschap aan een breed publiek overbrengen. Maar hoe begin je nu eigenlijk met het succesvol lanceren van een buitenreclamecampagne? We hebben de feiten hieronder op een rijtje gezet. Met deze tips maak je een goed begin voor het lanceren van een succesvolle buitenreclamecampagne die resoneert bij jouw publiek en je merk op de voorgrond plaatst!


1. Ken je publiek



Dus, begrijp wie jouw klanten zijn, wat ze nodig hebben en waar ze zich precies bevinden. Met deze informatie kun je jouw boodschap adequaat aanpassen en de buitenadvertenties op de juiste locaties plaatsen.


Bijvoorbeeld, als jouw doelgroep woon-werkverkeerders zijn, zou een billboard langs een drukke snelweg of digitale buitenreclame in het openbaar vervoer een strategische keuze kunnen zijn.


2. Less is more


Dit minimalistische ontwerpbegrip valt niet te onderschatten, al helemaal niet met buitenreclame. De kracht van eenvoud moet serieus genomen worden, omdat consumenten vaak maar een paar seconden naar je advertentie kijken, en een beknopte en heldere boodschap dus het meeste kans heeft. 


Een goede tip: vermijd te veel tekst en ingewikkelde afbeeldingen. Gebruik een eenvoudig maar aantrekkelijk ontwerp met een duidelijke call-to-action die snel te begrijpen is, zoals: JCDecaux, de nummer één in buitenreclame en stadsmeubilair


3. Maak gebruik van kleuren en contrast


Kleur is onmisbaar bij het vastleggen van de aandacht van jouw publiek. Door te werken met heldere en contrasterende kleuren kun je jouw advertentie laten opvallen in een druk stadslandschap. 


Denk dus aan het doordacht gebruik maken van je merkkleuren, om je herkenbaarheid en consistentie in het straatbeeld te bevorderen.


4. Experimenteren met formaten en locaties


Met de verscheidenheid aan formaten en locaties die je tot je beschikking hebt met buitenreclame, is het belangrijk om te weten te komen welke opties eigenlijk het beste werken voor jouw campagne. 


Van traditionele billboards tot digitale displays en van bushaltes tot fietsenstallingen, er zijn talloze mogelijkheden om jouw merk in de kijker te zetten. Hoe kies je welke opties het beste bij jouw boodschap passen? Zorg ervoor dat je rekening houdt met zichtbaarheid, het verkeer en de relevantie van de locatie voor jouw doelgroep.

UIT DE KRANT